Fullsteam

Kohdennettua markkinointia musafaneille

iOS, mobile service ja backend

Fullsteam on kotimainen musiikkiyhtiö. Se edustaa useita artisteja Suomessa, sekä järjestää keikkoja ja promotoi festareita, kuten Sideways Helsinkiä ja Provinssirockia. Fullsteam halusi tavoittaa yleisönsä ja kohdentaa heille viestintää ja markkinointia paremmin.

Bitodi toteutti Fullsteamille mobiilipalvelun parantamaan viestintää käyttäjien kanssa. Palvelu koostui iPhone-sovelluksesta sekä web-ylläpitosovelluksesta ja taustapalvelusta.

Mobiilisovellus tarjosi käyttäjälle helppokäyttöisen keikkakalenterin sekä mahdollisuuden siirtyä ostamaan lippuja omille suosikkikeikoilleen. Ylläpitosovelluksen avulla Fullsteam pystyi lähettämään sovelluksen käyttäjille uutisia artisteista ja kiertueista, sekä kerätä palautetta ja tehdä kyselyjä tapahtumista. Palvelu tarjosi mahdollisuuden kohdentaa viestejä käyttäjien sijainnin ja musiikkimieltymysten perusteella.

Sovelluksen taustapalvelussa hyödynnettiin Amazonin pilvipalveluja. Ratkaisun avulla saavutettiin luotettava ja käyttökuorman mukaan skaalautuva järjestelmä. Pilvipalveluiden avulla palvelun käyttökustannukset pysyivät maltillisina, koska kapasiteetista maksetaan vain toteutuneen käytön mukaan.

Bitodi toteutti palvelun avaimet käteen -periaatteella, eli asiakas sai palvelun valmiiksi asennettuna ja käyttövalmiina. Fullsteam oli mukana suunnittelemassa palvelua ja käyttökokemusta.


Fullsteam